Mile High Flea Market och ett besök till Golden

Nu är vi framme i Denver.

Flygresan gick jättebra, även om det var väldigt skönt när vi väl var framme. Vi flög med SAS mellan Stockholm och Chicago, och sedan United mellan Chicago och Denver. Vi hade två timmars mellanlandning i Chicago och även om det gick snabbt med både passkontroll och säkerhetskontrollen så hann vi inte göra så mycket mer än det. När vi kom till gaten så hade boardingen redan påbörjats så det var bara att ställa sig i kö och kliva på nästa plan.

Vi åkte tåg från Denver flygplats till Union Station – det kostade ca 10 dollar. Sedan tog vi Uber till vårt Airbnb boende i Sunny Side. Vi bor i ett stort hus med tre våningar och en rooftop patio. Jag tycker det känns otroligt skönt att börja resan med att bo i ett hus istället för ett hotell. Det känns mer som hemma och det finns massor av plats att vistas på.

Igår på kvällen så åkte vi till ett shoppingcenter för att fixa amerikanska SIM-kort till mobilen. Jag har läst att Verizon ska vara det bästa alternativet på många av de platser vi kommer att besöka så därför valde vi det framför T-Mobile som vi tidigare har använt. Dock så var min  och Tonys mobil inte kompatibel med Verizons nätverk. Fattade inte riktigt varför dock.

Jag fick ett Travel SIM-kort hemskickat på posten innan avresa så jag behövde egentligen inget nytt SIM-kort. Det kortet är laddat med 200 minuter att ringa för samt 5 GB datatrafik. Jag ska försöka att inte ladda upp allt för många bilder då jag inte har wifi så att jag klarar mig.

En söndagsutflykt till Mile High Flea Market

Efter välbehövlig sömn så var det dags att utforska Denver. Vi började med en utflykt till Mile High Flea Market. Det kostar 3 dollar att gå in på området där det finns små butiker, en bakluckeloppis, massor av olika matförsäljare, en nöjespark med karuseller och en farmer’s market. Det är bara öppet mellan fredag-söndag så vi hade egentligen inte så mycket att välja på utan det fick bli en söndagsutflykt.

Vi åt lunch inne på området, det blev mexikanskt. Det var dock så otroligt varmt att det ibland var mer jobbigt att vara ute än skönt. Jag hoppas att vi vänjer oss vid värmen snart.

Colorado Water World, Coors Brewery och Historic Downtown i Golden

På eftermiddagen så delade vi upp oss. Jimmy och Tony åkte till Colorado Water World för att bada medan vi andra tog en Uber till Golden. Väl i Golden så delade vi upp oss igen – Kenny och Anton ville gå en guidad tur på det största bryggeriet i världen, Coors.

Under tiden som de var där så promenerade jag och pappa runt i Golden. Det var en väldigt mysigt stad, speciellt deras Historic Downtown. Som avslutning på kvällen så blev det pizza på The Original Woody’s Wood Fired Pizza. Det smakade riktigt bra!