Hej San Francisco!

Efter långa timmar på flyget så landade vi i ett stekande hett San Francisco. Klockan visade på 14.35, men för oss var det nästan midnatt. Och när vi äntligen kom fram till Golden Gate Hotel så var klockan “bara” två timmar senare. Men att sova var inte på frågan. Nej, vi skulle undvika jetlag. Så, först så blev det en dusch och sen begav vi oss ut för att leta efter ett bra matställe.

Vi promenerade via Chinatown och slutligen så valde vi en pub som såg mysig ut. Där beställde vi in varsin Mac and Cheese! Äkta comfort food och gott var det! Minuterna tickade på, vi var alla otroligt trötta och efter att ha ätit upp maten så promenerade vi tillbaka till hotellet. Då var klockan runt 20 och strax efter 21 så låg vi alla däckade!

san francisco usa

golden gate hotel san francisco

Andra dagen i San Francisco

Morgonen efter så åt vi frukost på hotellet, croissanter och muffins serverades tillsammans med apelsinjuice eller kaffe/te. Hotellägaren fixade en taxi till oss som sen tog oss till Pier 33, där båten ut till Alcatraz avgår från. Efter tre-fyra timmar ute på ön så åkte vi tillbaka och åt god (men dyr!) mat på Bubba Gump.

golden gate hotel san franciscosf-7 sf-11 sf-6 sf-5 sf-12 sf-9 sf-10

Bubba Gump, glass och en krokig gata

Restaurangen låg vackert till längs Fisherman’s Wharf. Vi blev kvar där i säkert två timmar innan vi promenerade bort mot Lombard Street som är en otroligt krokig gata! Vi valde att gå via Ghiradelli Square där vi stannade till och köpte glass och milkshakes. Lombard Street var kul att se, men ingen av oss tyckte nog att den var så spännande som resten av turisterna gjorde… Gatan nedanför blockerades av människor som skulle ta bilder!

sf-13 sf-15 sf-14 sf-16 sf-20

Hej då San Francisco

Efter två nätter i San Francisco så hämtade vi upp vår Maverick från Escape Campervans och rullade mot Yosemite National Park. Vi hade planerat att hämta upp bilden redan vid 11, men det slutade med att vi inte var där förrän vid 15. Och med stopp på Walmart och Denny’s, så kom vi inte fram till North Pines Campground förrän efter midnatt. Men det är en annan historia. Stay tuned!

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

10 Comments

1. San Francisco är en fantastiskt stad som jag gärna återkommer till. Jag håller tummarna för att du också kommer dit en dag!

1. Jag tog med dom, tänkte att de också skulle få åka på resa till sitt hemland 😉 Det blir lite annorlunda bilder med dom med 🙂

1. Ja, håller med dig. Vi var där alldeles för kort tid för att hinna se allt. Nej, vi hann inte se det. Hade det på min lista men tiden täckte inte till.