Sammanfattning av roadtrippen med husbil genom USA

Vår roadtrip med husbil i USA – så här såg vår resa ut

Vår roadtrip med husbil i västra USA  har tagit oss igenom ökenlandskap, till glaciärsjöar och längs raka vägar som aldrig tog slut. Det har varit en härlig resa med några tidiga mornar, kyliga nätter, varma nätter och några sena kvällar. Vi har sett grizzlybjörnar och sovit oss igenom de flesta soluppgångar.

Det har också varit otroligt roligt att testa på ett helt nytt sätt att resa för oss. Och jag kan helt klart säga att jag gärna reser runt i husbil igen, även om alla i sällskapet inte är av samma åsikt. Det har dock inte bara varit en dans på rosor, men det är bara att göra det bästa av alla situationer som uppstår.

Efter att jag bloggar mer om resan så kommer jag fylla på detta inlägg med länkar till nya inlägg.

Dag 1 – Vi laddar inför avresa med en natt på Clarion Arlanda

Med en flight som avgår klockan elva på förmiddagen så är det bara att gilla läget – antingen åka supertidigt från Motala eller ta en natt på Arlanda. Jag väljer alltid det sistnämnda då det hänt fler än en gång att tåget har både blivit försenat, men också inställt. Inte så kul när man har en tid att passa.

Därför blev det blev en natt på Clarion Arlanda även denna gång. De andra åker från Kiruna samma dag och övernattar också där.

Läs mer: Checka in: Clarion Hotel Arlanda

Oavsett typ av boende så är sköna kuddar och en bra säng viktigt. Clarion Arlanda har både och!
Plättar (eller pannkakor) borde vara obligatoriskt på alla hotellfrukostar!
Vi checkar ut från Clarion Arlanda.
Och checkar in på flyget.
Vi flyger med SAS och åker Stockholm – Chicago – Denver.
Jag har självklart paxat fönsterstol.
Om jag minns rätt så flög vi över Grönland här.

Dag 2 – Landar i Denver och fixar amerikanska SIM-kort

Vi landar i Denver på eftermiddagen och tar först tåg in till Denver Union Station. Sen Uber till till vårt Airbnb boende i Sunny Side. Det är mäktigt att se höghusen i downtown Denver med de klippiga bergen i bakgrunden.

Vi fixar nya SIM-kort till allas telefoner förutom mig och Tony vars mobilen inte kan ha amerikanska SIM-kort av någon konstigt anledning. Pappa använde inte ens sin mobil alls under resan så han behövde heller inget SIM-kort. Min räddning kom dock via TravelSIM – jag fick ett SIM-kort för att prova på under resan som jag istället kunde använda.

Läs mer: Min reseguide till Denver

En trött Jimmy ställer upp på bild uppe på vår stora takbalkong.
Ett av sovrummen i vårt Airbnb.
Vårt Airbnb-hus i Denver

Dag 3 – Loppmarknad och utflykt till Golden

Vår första heldag i Denver spenderades på Mile High Flea Market som ligger en bit utanför. Det är stekande sol på förmiddagen och vi dricker iskall lemonad. På eftermiddagen delar vi upp oss. Jimmy och Tony åker till Colorado Water World och vi andra ubrar till Golden.

Kenny och Anton går på guidad rundtur och provsmakar öl på det största bryggeriet i världen; Coors . Jag och pappa nöjer oss med att strosa runt i downtown Golden – han köper nya sandaler och jag fotograferar staden från alla möjliga vinklar innan vi väntar in de andra på Starbucks.

Läs mer: Mile High Flea Market och ett besök till Golden

Downtown Golden.
Jag gillade Golden – lagom stort och väldigt mysigt att strosa runt i.

Dag 4 – downtown Denver och Arvada

Vi åker in till downtown Denver, äter lunch på Henry’s Tavern och när vi kommer ut igen så har det börjat ösregna. Vi delar upp oss igen – grabbarna drar till Coyote Ugly medan jag och jag går på foto- och sightseeingrunda. Vi hälsar på the Big Blue Bear och går längs 16th Street Mall.

Mot kvällen åker vi ut till Arvada. Där blir det bio för halva gänget och vi andra tre strosar runt i Arvada och äter glass. Egentligen är vi redo att ta kväll efter det men vi måste åka in till REI först – jag hade gjort en beställning på björnspray då REI hade en 4th of July rea bara några dagar innan vi lämnade Sverige. Vi sparade flera hundra kronor på detta så det var det värt trots att vi var trötta.

Anton’s mäktiga burgare på Henry’s Tavern.
Det öser verkligen ned!
Grabbarna går på bio.
Medan jag, Kenny och pappa promenerar runt lite i Arvada old town.
Arvada var väldigt fotovänligt.

Dag 5 – Denver till Moab med stopp i Idaho Springs

Idag är det äntligen dags att hämta upp vårt nya hem under resten av resan – husbilen som vi har hyrt från Cruise America. Vi har bokat upphämtning redan klockan tio vilket känns bra då vi har många mil framför oss. Efter en genomgång av husbilen så kan vi rulla iväg någon timme senare. Det gick väldigt smidigt att hämta ut husbilen.

Vi börjar inte lätt utan under vår första dag med husbilen så har vi 365 miles, eller 587 km att köra mellan Denver och Dead Horse Point State Park där jag har förbokat vår första campingnatt.

Innan vi kommer fram så stannar vi till i Idaho Springs där vi äter gigantiska pizzor på Beau Jo’s.

Läs mer: Tips för dig som funderar på att hyra husbil från Cruise America och roadtrippa i USA

Vår roadtrip med husbil i USA – så här såg vår resa ut

Så härligt att åka mot bergen.

Dag 6 – Dead Horse Point State Park

Jag bokade campingplatsen vid Dead Horse Point State Park för att jag ville fotografera soluppgången därifrån, men när det väl var dags så var jag alldeles för trött och lyckades inte ta mig upp ur sängen. Istället så blev det en morgonpromenad där – den började ganska bra men den blev sedan något av det värsta jag har varit med om.

Vi gick alla tillsammans till några av utsiktsplatserna – sedan så gick grabbarna tillbaka till husbilen för att de skulle köra den till slutet av vägen. Dit var det tänkt att jag och pappa skulle promenera men vi lyckades tappa bort stigen och det blev bara varmare och varmare. Vi hade med oss alldeles för lite vatten och mot slutet så ville jag bara sätta mig på marken och skrika.

På eftermiddagen så åkte vi in till Moab och checkade in på vårt nya boende, Moab KOA, innan det var dags att hämta ut våra UTV’s som vi skulle ha de nästkommande 24 timmarna.

Vår roadtrip med husbil i USA - så här såg vår resa ut

Två dagar senare så kör vi med våra hyrda jeepar längs vägen som syns där nere.
En av få gruppbilder som vi faktiskt tog. Pappa ville dock inte vara med på denna bild.
Vi hyr 3 stycken 2-sitsiga UTV’s from Moab Tour Company.
Här kör vi längs Cane Creek Road.
Världens snyggaste look?

Dag 7 – UTV’s och Jeepar i Moab’s ökenlandskap

Någon soluppgång blir det inte denna morgon heller, men vi komer iväg på förmiddagen och kör mot Sand Flats Recreation Area. Vi har bestämt oss för att försöka oss på Fins & Things som är en delvis krävande och teknisk 4×4 trail. Vi hinner även köra till en utsiktsplats över Castle Valley innan vi åker tillbaka för att byta våra UTV’s mot två Jeepar.

På kvällen blir det grillkväll i solnedgången. Det är även 4:e juli men vi är alla för trötta för att orka åka in till firandet i Moab. Vi ser lite fyrverkerier från vår campingplats och nöjer oss med det.

Vår campingplats rymmer både husbil, UTV’s och Jeepar
Fins & Things

Sand Flats Road
Utsikt över Castle Valley

Dag 8 – Jeep i Canyonlands och stjärnor i Arches

Det är svårt att förstå att det nu redan har gått en vecka av resan. Vi får en tidig start på morgonen och kör Shafer Trail som går mellan Moab och Canyonlands.

Sen kör vi tillbaka mot Moab – jag, Kenny och pappa åker via Long Canyon och de andra tre väljer att istället köra direkt till Moab för att gå på stan och hänga mer på campingen.

På kvällen så åker jag och Kenny till Arches för att försöka hinna fånga solnedgången, men vi åker fel och missar den. Istället väntar vi in stjärnorna vid Double Arch.

Storslaget landskap i Canyonlands.
Vi har hyrt 2 Jeepar från Jenn’s Jeep Rentals som jag verkligen kan rekommendera! De hade bäst priser och vi behövde heller inte lämna en deposit för jeeparna som alla andra uthyrningsföretag krävde.

Vi åker till en utsiktsplats och blickar ner över vägen som vi precis kört uppför.
Vackra Arches
Stjärnklart i nationalparken Arches

Dag 9 – Från Utah till Idaho

Idag är det dags att lämna Moab och Utah åka vidare norrut. Tanken är att vi ska köra ungefär 70 mil vilket vi klarar, trots stopp på både Walmarts, Targets och Outlets at Traverse Mountain där även Auntie Anne’s finns. Jag köper mina favoriter – Cinnamon Sugar Pretzel Nuggets och mumsar i mig.

Vi övernattar på en stor parkering (där man får övernatta) i Fort Hall, Idaho.

Vår roadtrip med husbil i USA - så här såg vår resa ut

Pancake Breakfast på IHOP – International House of Pancakes!

Crepes med bananer, Nutella och grädde

Dag 10 – Från Idaho till Montana

Egentligen så skulle denna dag också ha varit en dag med många mil, men det är inte alltid det blir som planerat under en roadtrip. Istället för att köra raka vägen så åker vi via Mesa Falls Scenic Byway där vi stannar för att kolla på vattenfall.

Vi råkar också missa en avfart lite senare och hamnar nästan i West Yellowstone innan vi kan vända om. Det är ju inte bara att vända om med en 9 meter lång husbil. Men vi har tur i oturen för när vi vänt tillbaka så får vi syn på en grizzlybjörn.

Det slutar med att vi inte orkar köra hela vägen enligt planeringen. Vi stannar till på det enda kvällsöppna stället vi hittar, Tavern 287 i Ennis. Där lyckas vi också boka in oss på en camping i närheten tack vare den trevlige servitören som ringde runt åt oss.

Läs mer: Virvlande vattenfall & vackra vyer längs Mesa Falls Scenic Byway

Vår roadtrip med husbil i USA - så här såg vår resa ut

The Grand Tetons i bakgrunden.

Lower Mesa Falls

Upper Mesa Falls
Björn strax utanför West Yellowstone.
Detta var den första björnen som vi såg under resan.

Dag 11 – Ennis, Virginia City & Nevada City

Vid det här laget så ligger vi efter i planeringen och visst hade vi kunnat komma ikapp genom att hoppa över flera stopp. Men det gör vi inte utan vi strosar runt i Ennis och åker en omväg till Virginia City som är en levande spökstad. Här kliver vi på turisttåget och åker till Nevada City – tågresan var nog mer spännande för barn och vi känner alla att vi lika gärna hade kunnat köra husbilen till Nevada City. Vi köpte även inträde till att få gå runt och kolla i de gamla byggnaderna i Nevada City.

Det är eftermiddag när vi äntligen börjar rulla vidare – målet är att åtminstone ta oss till Helena. Efter middagen som blev på IHOP så har chaufförerna nya krafter och vi tar oss hela vägen till St Mary KOA. Egentligen skulle vi haft en lugn dag på campingen denna dag men så blev det alltså inte.

Kenny går med bestämda steg till Willie’s Distillery i Ennis.

Virginia City

Kenny hittar nya kläder.

Vi åker förbi Central City som ligger mellan Virginia City och Nevada City.

Star Bakery i Nevada City hade jag bara läst gott om och såg fram emot att fika där men det var tyvärr stängt.

Stannar till för att fotografera utsikten mot Ennis.

Det är så vackert med regn på bild.

Dag 12 – Glacier National Park

Äntligen i Glacier! Vi börjar lite lätt med att checka in på vår nya campingplats – St Mary Campground som tillhör nationalparken. Till skillnad från KOA campingarna så kostar det inte lika mycket att stå här men samtidigt så är det också mycket enklare campingplatser.

Vi åker shuttlebuss upp till Logan Pass på eftermiddagen och vandrar uppåt och delvis genom snö till Hidden Lake där vi möter bergsgetter, murmeldjur, ekorrar och präriehundar (tror vi). En härlig dag.

På kvällen hade vi tänkt grilla men kommer tillbaka så sent så vi äter på det första stället vi åker förbi, Snowgoose Grille. Dyrt och inte riktigt värt pengarna.

Läs mer: Vandring till Hidden Lake i Glacier National Park

Utsikt från Hidden Lake Overlook

Dag 13 – Soluppgång vid Swiftcurrent Lake och en sväng till Kanada

Idag är första gången som jag fotograferar soluppgången under denna resa – jag har valt ut Swiftcurrent Lake som motiv. Vi ska egentligen vandra i Glacier denna dag men vi är lite trötta och väljer istället att åka på en spontan utflykt till Kanada. Vi är bara en dryg timme från gränsen.

Vi kör längs Chief Mountain Highway och gör ett kort besök till Glacier’s systerpark – Waterton Lakes. Sen rullar vi genom Alberta’s vackra landskap till Fort McLeod och Lethbridge där vi stannar till och äter kanadensiska burgare. Vi gör även ett stopp i en kanadensisk mataffär innan vi rullar vidare till St Mary för att grilla.

Läs mer:

Ingen “magisk” soluppgång vid Swiftcurrent Lake men ändå så vackert.
Medan jag är ute och fotograferar så vilar de andra i husbilen.
På väg mot Kanada.
Vi fick några frågor om vad vi skulle göra i Kanada och hur länge vi skulle stanna innan tullinspektören stämpade våra pass och berättade att han hade släktingar i Sverige om jag minns rätt.
Hej Kanada!
Waterton Lakes National Park
Prince Of Wales Hotel
Har länge velat fotografera Prince Of Wales Hotel och blev så glad över att det blev en spontan tur hit.
Landskapet i Alberta – har velat åka hit länge och alla fick verkligen mersmak på Kanada.

Vi rullade igenom Fort McLeod’s Main Street
Och fortsatte sedan till Lethbridge och Hudsons Canada’s Pub där vi åt burgare.

Tillbaka i St Mary

Vår grillkväll blev ganska kort – när solen började gå ned så började det bli väldigt blåsigt och kallt ute.

Dag 14 – Dagsvandring till Grinnell Glacier

Efter en lugn dag i bilen under gårdagens sväng till Kanada så var alla redo för att vandra i Glacier. Jag hade valt ut Grinnell Glacier som mål. Eller en utsiktsplats över Grinnell Lake som ligger längs vägen till Grinnell Glacier var egentligen målet då vi inte riktigt visste om vi skulle kunna vandra hela vägen till glaciären pga snö.

Det slutade med att jag, pappa och Kenny gick så långt som Kenny klarade av – han är höjdrädd och det var vissa partier som var för branta för honom. Grabbarna lyckades ta sig hela vägen fram till glaciären även om det var knivigt vid vissa partier även för dem. De fick bland annat klättra i snö.

På kvällen hade Jimmy bestämt att vi skulle äta middag på Johnson’s of St Mary. Vi har tur och får bord direkt. Maten serveras family style = man beställer huvudrätt och får alla tillbehör i stora skålar precis som hemma. De har världens godaste soppa här.

Läs mer: En dagsvandring längs Grinnell Glacier Trail i Montana

Johnson’s of St Mary

Dag 15 – West Glacier KOA

Idag är det tvättdag och poolhäng som står på schemat. Jag har bokat in oss på West Glacier KOA som är en jättefin camping. Egentligen skulle vi även besöka västra delen av Glacier, men väljer att hoppa över det då det skulle bli en väldigt stressig dag annars.

Istället så äter vi lunch på Huckleberry Patch i Hungry Horse – jag äter huckleberry pie för första gången och älskar det. Så gott! Sen handlar vi mat i Columbia Falls och förbereder oss på campinghäng och grillkväll. Kenny och Anton provsmakar whiskey på Glacier Distilling Company på vägen tillbaka mot campingen. Sen blir det tvättning, bad i poolen och grillning.

Kan önska i efterhand att jag planerat in flera sådana här dagar. Eller jag hade faktiskt gjort det men vi hann som aldrig med dom ändå. Allting tar så mycket längre tid än man tror.

Huckleberry Pie med vaniljglass hos Huckleberry Patch i Hungry Horse
En av bubbelpoolerna hos West Glacier KOA
Middag!

Dag 16 – Från West Glacier till Bozeman

Idag är en lång transportdag på “bara” 54 mil – vi ska åka från West Glacier till Bozeman. Vårt första stopp blir i Kalispell – jag köper vaniljlatte på Starbucks, pappa köper walkie talkies på Cabela’s och Tony kommer ut med en påse från Target i Kalispell.

Vi rullar sen förbi vackra Flathead Lake – hit vill jag återvända och spendera en vecka eller två. Vi stannar på Cracker Barrel Old Country Store och äter sen lunch/tidig middag i Missoula och på kvällen anländer vi till Walmart i Bozeman där vi ska övernatta. Man får övernatta på vissa av Walmartbutikerna i USA och det är lätt att se vilka – det är nämligen ofta fullt av husbilar på kvällarna.

Dags att tvätta husbilen

Det är då inte brist på vackra vägar i USA.

Dag 17 – Bozeman

Här hade vi lite halvtomma dagar då jag inte visste om vi skulle orka eller lyckas köra hela vägen till Bozeman. Men det gjorde vi alltså och kvällen innan så har jag bokat in oss på Bozeman Hot Springs Campground.

Först åker vi ut till flygplatsen i Bozeman och hämtar ut en extra hyrbil hos Avis som vi har hyrt via Auto Europe. Vi är på väg mot Yellowstone och tog beslutet att vi inte ens vill försöka ta oss fram där med husbilen utan vill hellre ha en extra bil så att husbilen kan stå på campingen. Vi ska lämna tillbaka den i Jackson och Avis var den enda hyrbilsfirman som kunde erbjuda envägshyra.

Sen åker vi till downtown Bozeman och äter tidig lunch på Western Café. Hinner även strosa runt där lite och kolla i butikerna. Grabbarna går på en eftermiddagsbio medan vi andra hänger på campingen. Det blir även bad i Bozeman Hot Springs på kvällen ända tills de stänger vid 23. Solnedgången är magisk denna kväll och det blixtrar även massor långt bort i horisonten.

Läs mer:

Bozeman

Bozeman Hot Springs Campground

Bozeman Hot Springs

Dag 18 – Bozeman till Bridge Bay

Just nu har vi ett ganska lugnt tempo vilket känns skönt. Vi åker från Bozeman till Livingston lagom vid lunchtid och äter på Montana’s Rib & Chop House. Jag har blivit rekommenderad detta stället och vi är alla eniga om att det var riktigt bra mat här.

På eftermiddagen rullar vi sedan vidare till Yellowstone via Paradise Valley och Gardiner. Det regnar en stund på vägen dit och vi åker hela vägen utan stopp även om det är en väldigt vacker sträcka. Vi har bokat boende på Bridge Bay Campground för de tre kommande nätterna.

Vi åker en kvällstur med vår lilla extrabil, en Chevy Tahoe som egentligen inte alls är så liten. Ser ett rådjur och några hjortar men tyvärr inga björnar eller bison denna kväll.

Läs mer: En roadtrip genom Yellowstone

Vi behöver ofta stanna och tvätta rutan.

Här kör vi in i Yellowstone

Det var tusen mygg runt omkring mig så jag hade svårt att stå still här jag fotograferade denna bild.

Dag 19 – Yellowstone

Vi är uppe med tuppen för att spana efter djur i Yellowstone. Ser några hjortar innan vi får jackpot – vi ser en grizzlybjörn strosa lugnt på ett öppet fält. Vi är först på plats och det känns väldigt speciellt att vara de enda där. Vi och björnen.

Vi hinner även med en sväng till Lamar Valley, Boiling River och Blacktail Plateau Drive innan vi åker tillbaka till campingen för lite eftermiddagsvila. Alla är riktigt trötta efter den tidiga morgonen. Nångång medan jag tar min powernap så grillar de andra och jag vaknar upp lagom till matdags.

Vi tar en spontantur till Old Faithful men missar geyserns utbrott med ungefär fem minuter vilket känns surt. Vi stannar kvar till nästa utbrott ca 90 minuter senare.

Det var helt fantastiskt att få stå och titta på björnen.

Boiling River – det var så kallt vatten så ingen vågade sig i
Mammoth Hot Springs
Blacktail Plateau Drive

Old Faithful

Dag 20 – Cody och Beartooth Highway

Idag ska vi åka längs Beartooth Highway, en av de vackraste vägarna i USA. Vi gör ett stopp i Cody för att äta lunch – det blir buffé på Buffalo Bill’s Irma Hotel & Restaurant. Är inte jättenöjd med maten men deras Sloppy Joe’s var goda.

Det är eftermiddag när vi börjar köra längs Beartooth Highway. Det blir stopp vid nästan varje utsiktsplats även om det bara är jag som går ut. Det blåser otroligt mycket uppe i bergen och är kallt. När vi är tillbaka i Yellowstone så får vi syn på dagens höjdpunkt – en brunbjörn som befinner sig precis vid vägen.

Läs mer: En roadtrip genom Yellowstone

Kenny och Jimmy fann en vän i Cody.
Jimmy hittade en dinosaurie i Red Lodge.

Dessa små djur var så orädda och kom fram och tiggde mat. Vi hade inte med någonting men några gubbar i ett MC-gäng gav nötter.
Utsikten alltså.

Vår Chevy Tahoe som vi hyrde från Avis via Auto Europe.

Dag 21 – Yellowstone till Grand Tetons

En sightseeingdag i Yellowstone samtidigt som vi färdas söderut mot Grand Teton National Park. Vi besöker bland annat Grand Canyon of Yellowstone, Gibbon Falls och Grand Prismatic Spring. Vi hinner även med ett till besök vid Old Faithful och denna gång är tajmar vi in utbrottet bättre.

Hayden Valley
Grand Canyon of Yellowstone och Lower Falls of the Yellowstone.

Upper Falls of the Yellowstone.

Gibbon Falls

Excelsior Geyser Crater

Grand Prismatic Spring – foto taget från boardwalken.
Grand Prismatic Spring – foto taget från en utsiktsplats längs Fairy Falls trail.
Old Faithful.

Dag 22 – en lugn dag i Jackson

Jag sover igenom alla mina storslagna planer på en soluppgång och tycker det är så skönt. Lagom till lunch så åker vi in till Jackson för att äta lunch. Efter att ha passerat skylten till Hand Fire Pizza så bestämmer vi oss för att idag blir det pizza. Och vilken pizza sen! Bästa på hela resan!

Vi spenderar några timmar i Jackson och kommer på att vi ska gå på bio på kvällen. Lejonkungen blir det och alla tycker den är bra – förutom pappa som inte är så bra på engelska och halvsover sig igenom filmen. Det känns skönt med en lugn dag utan massa saker att göra.

Grand Tetons!

Godaste pizzan på Hand Fire Pizza i Jackson.
Ikoniska Million Dollar Cowboy Bar – vi kunde tyvärr inte gå in för att några Kardashians tydligen filmade där inne.
Vi åker tillbaka mot campingen lagom till att solen börjar gå ned.

Dag 23 – Soluppgång och vandring till Taggart Lake i Grand Teton National Park

Jag och Kenny kämpar oss upp till soluppgången och hinner köra runt i nationalparken i det vackra, mjuka ljuset innan vi hämtar upp de andra för att vandra till Taggart Lake. Det är en enkel vandring på några kilometer som är väldigt vacker. Jimmy och Anton som är lite snabbare på stegen hann även promenera till Bradley Lake. Sen möttes vi upp och istället för att gå tillbaka samma väg så går vi en annan väg tillbaka till parkeringen.

Vi äter sen en otroligt god och sen lunch på Dornan’s – eller min pasta var åtminstone otroligt god. Jimmy och Anton var kanske mindre nöjda med sina minipizzor.

Jag och pappa åker sen ut för att spana efter djur lagom till solnedgång. Vi ser en vacker uggla men inget mer. Är dock nöjda med det ändå. Sover gott efter denna långa dag.

Läs mer: En härlig vandring till Taggart Lake i Grand Teton National Park

En galet vacker morgon.

Vi börjar vandringen till Taggart Lake.

Taggart Lake.

Supergod skaldjurspasta hos Dornan’s.
Pappa och jag åker och spanar efter djur på kvällen.

Dag 24 – Från Jackson till Cheyenne

Nu är det dags att lämna Grand Tetons och Jackson – vi ska åka vidare mot Cheyenne. En lagom lång bilresa på ca 70 mil. Det tar oss hela dagen och vi kommer fram runt 18-tiden. Här bor vi på Restway Travel Park som jag har förbokat då vi är i stan samtidigt som Cheyenne Frontier Days är. Det var det enda som var ledigt när jag bokade och jag är glad att jag fick tag på platsen.

Det är en riktig husbilscamping och våran husbil på 9 meter är en av de mindre. Väldigt trevlig personal.

En av många raka vägar i USA.

Dag 25 – Cheyenne Frontier Days

Vi bokar en Uber som tar oss till Cheyenne Frontier Park där Cheyenne Frontier Days hålls varje år. Det är den största utomhusrodeon i världen. Vi köper biljetter på plats, får jättebra platser och har en toppendag i solskenet.

På eftermiddagen åker vi och äter på Wyoming’s Rib & Chop House och till efterrätt blir det glass på Cold Stone Creamery. Jag beställer vaniljglass med grädde och hot fudge – som de sedan blandar ihop vilket var lite annorlunda. Väldigt gott också!

Jambalayapasta. God men väldigt stark. Och gigantisk portion!

Dag 26 – Cheyenne till Denver

Idag ska vi lämna tillbaka husbilen – innan klockan 16. Egentligen har vi den ytterligare en natt men då vi vill slippa lämna tillbaka på morgonen så har vi alltså bestämt att lämna den på eftermiddagen dagen innan. Allt för att slippa stressa – även om det ändå blir lite stressigt i slutändan då vi ska tvätta, tanka och städa husbilen. Vi tänkte även att vi skulle passa på att lämna alla våra väskor på vårt boende medan vi fortfarande hade husbilen för att slippa släpa på allt i Uberbilar.

Att lämna tillbaka husbilen gick väldigt smidigt, de kollade igenom den och allt såg bra ut så vi kunde snart lämna kontoret med ytterligare en roadtrip i vårt bagage.

Läs mer: Tips för dig som funderar på att hyra husbil från Cruise America och roadtrippa i USA

Dag 27 – Slut på en resa och början på en ny

Avresedag för de andra och dags för mig att påbörja nästa roadtrip genom the Great American West. Det kändes väldigt konstigt att helt plötsligt sitta själv i bilen. Väldigt tomt och ensamt. Samtidigt såg jag fram emot ytterligare tre veckor i USA. En sammanfattning av den resan kommer snart.

Tills dess hoppas jag att du har fått massa inspiration till en egen roadtrip i västra USA. Om du har några frågor om att resa i USA med husbil så får du gärna ställa dessa i kommentarsfältet då jag planerar att skriva ett eget inlägg om att åka på roadtrip med husbil i USA.